XXIV Trobada de Modelistes i Vaporistes. Festa Major de Terrassa 2019. Cartell

XXIV Trobada de Modelistes i Vaporistes. Festa Major de Terrassa 2019. Cartell

XXIV Troabada de Modelistes i Vaporistes. Festa Major de Terrassa 2019. Programa

XXIV Troabada de Modelistes i Vaporistes. Festa Major de Terrassa 2019. Programa

(Continuació)

(Continuació)
____________________________________________________________________________________________________________________________________

Previsió d'activitats pel 2019 - Actualització del 2-MAIG-2019

Previsió d'activitats pel 2019 - Actualització del 2-MAIG-2019
________________________________________________________________________________

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari - Juny del 2019

Calendari - Juny del 2019
___________________________________________________________________________________________

15/9/09

Mapa de Platlling amb la seva estació. Josep M. Busquets.

Continuem picats i tal com hem promès us facilitem el mapa interactiu a través de GOOGLE MAPS del poble de Platlling amb la seva estació. Acabarem essent uns experts de Platlling, encara acabarem anant-hi qualsevol pont!
.
Cliqueu a la següent adressa, tafaners:
http://www.panoramio.com/map/#lt=48.779359&ln=12.863622&z=4&k=2
.
Maco, oi? Recordeu a fer servir l'eina "zoom" i la ma de desplaçament.
.

Estació de Plattling. Ildefons Argemí.

Un altre col·laborador habitual d'aquest weblog, l'Ildefons Argemí, ems ha tramés el present escrit:

"Bona nit Josep Maria :

A mi també m'ha picat la curiositat i he estat buscant hstòries de l'estació de Plattling.

Ildefons."

A l'escrit hi ha adjuntat la informació que reproduïm tot seguit:

"Estació Plattling.

Fa uns dies l’amic Josep Maria Busquets, ànima del web log del Club ens va proposar la consulta de la wem cam de l’estació de Plattling. L’estació és de les que fa goig. He estat esbrinant el perquè d’aquesta estació i he arribat a les següents investigacions .

L’estació de Platting és un nus ferroviari important situat cap a l’est de la Baixa Baviera, a Alemanya. El nucli de població és molt petit i està adscrit al districte de Deggendorf.

L’estació es va obrir al servei al setembre de 1860 i comptava amb uns tallers de manteniment de la línia de l’est Straubing - Passau. Per l’oest connectava amb la línia de mercaderies de la companyia ferroviària Deggendorf - Plattlinger. Amb la construcció de la línia forestal per Zwiesel cap a l’Eisenstein bàvar a partir del 1874 es va traslladar l’estació de passatgers cap a l’oest i en el seu lloc es va construïr l’estació de mercaderies. A l’octubre del 1875, Plattling augmentà encara una altra connexió ferroviària, aquesta vegada cap al sud, per Pilsting cap a Mühldorf (línia Mühldorf-Pilsting) que al 1880 es va connectar amb un altre brancal cap a Landshut.

A l’abril de 1945, durant un bombardeig de només set minuts de durada, l’estació fou completament destruïda. En aquest bombardeig igualment fou destruït completament tot l’entorn de l’estació de Plattling i que després de la guerra fou reconstruït en la mateixa posició. Amb l’inici de l’explotació elèctrica en la línia principal Regensburg - Passau al maig de 1959 i amb la reorganització general de la tracció a la DB, Plattling va perdre ben aviat la funció dels tallers de manteniment de locomotores de vapor. L’últim tren traccionat amb una locomotora de vapor fou el 6 de març de 1974 entre Plattling i la Selva Bàvara. El dipòsit circular i la placa giratòria quedaren sense servei. Com a record d’aquest temps els amics del ferrocarril tenen preservada en els terrenys de l’estació una locomotora de vapor BR 64.

En la nit del 2 al 3 de juny del 2008 cremaren els 4000 m2 de la gran i històrica rotonda, que per aquelles dates servia de magatzem a una fàbrica de paper, que quedà arranada fins als fonaments.

SITUACIÓ ACTUAL

Per al transport de viatgers es fan servir set vies. A l’edifici de l’estació hi ha el despatx de bitllets, així com un cafè i un quiosc.

L’estació de Plattling és avui el punt central de distribució de tràfics per a l’est de la Baixa Baviera. A l’estació es troben acompassadament per breus moments o llargues hores, trens de les quatre direccions.

§ Per la doble via electrificada principal Est - Oest Regensburg - Passau circulen trens de llarga distància i rodalies. Des de desembre del 2007 cada dues hores passen els ICE Frankfurt - Viena. A més es desenvolupa un intens tràfic de mercaderies cap a Austria.

§ Per la via única electrificada del sud cap a Landshut i Munic circulen trens regionals expressos cap a Munic. Pel que fa a mercaderies hi passen tots els trens que van i venen de la factoria de BMW a Dingolfing.

§ Per la via única no electrificada nord, cap a l’Einsenstein bàvar circulen els automotors Waldbahn, que la companyia Regentalbahn explota per encàrrec de la DB Regió de Baviera.

Hi han relacions de trens regionals periòdicament cap a Regensburg i Zwiesel. En direcció Passau i Munic hi ha una alternança de dos trens cada hora entre dos regionals Passau - Plattling i Plattling Munic i un regional exprés directe Passau - Plattling - Munic, de manera que s'aconsegueix aquí també una periodicitat.

Aquesta és aproximadament la informació històrica que he trobat del perquè d’aquesta gran estació (per a nosaltres) en un poble petit. Si mireu la vista que dóna la càmera, els trens que arriben o marxen per l’esquerra (que pràcticament no es dintingeix), els de la part superior corresponen a la doble via electrificada cap a Regensburg, mentre que els de la part inferior corresponen a la línia de via única electrificada que porta a Munic. Per la dreta, els de la part inferior i que després d’una llarga corba es perden per la banda dreta són els que corresponen a la doble via electrificada cap a Passau, a tocar de la frontera amb Austria. Els que es perden cap amunt son els que amb via única sense electrificar s’endinsen en la Selva Bàvara. També es dona la curiositat que aquesta estació és la més petita d’Alemanya on paren els trens tipus ICE.

Ildefons Argemí."

Agraïm a l'Ildefons l'esforç que segur que ha hagut de fer per redactar aquest magnífic treball de recerca, que també podreu seguir consultant a la banda dreta d'aquest weblog. I no us oblideu d'agafar un plànol de la xarxa ferroviària alemanya, o un mapa d'Alemanya i sinó teniu ni un ni l'altre, consulteu, si més no, un atles d'Alemanya. De res.

Nosaltres, per la nostra banda, prometem cercar mapes d'aquest tipus de Platlling i de Baviera (Bayern, en alemany).

Video "Neu a Canfranc". Toni Vallès

El prolífic cercador Toni Vallès ens ha tramès, ara, l'adressa d'un video d'una espectacular tempesta sobre la línia de Canfranc (la línia coneguda com "la vergüenza de España"), vista principalment des de dins del tren en marxa.
.
Per veure'l cliqueu a:
http://www.youtube.com/watch?v=lyBWJbIoODo
.
I poseu-vos el "txubasqueru", que li fot fort!
.