Sessió de Cinema Ferroviari

Sessió de Cinema Ferroviari
_______________________________________________________________________________

Ampliació dels magatzems del ren de Vallparadís. 28-SET-2017

Ampliació dels magatzems del ren de Vallparadís. 28-SET-2017
Fotografia de l'Ildefons Argemí

Sortida amb el Tren dels Lacs

Sortida amb el Tren dels Lacs
___________________________________________________________________________

***** Comunicat de la Junta de Govern, 2-OCT-2017

***** Comunicat de la Junta de Govern, 2-OCT-2017
_________________________________________________________________________________

***** ATURADA GENERAL

Aquest "Butlletí del Club Ferroviari de Terrassa" avui no publicarà cap entrada.


S'adhereix a l'ATURADA GENERAL convocada per la majoria d'associacions lliures i democràtiques de Catalunya, en protesta per la brutalitat policial de la Policia Nacional espanyola i la Guardia Civil, exercida ahir 1 d'octubre, seguint les ordres del Gobierno de España, recolzat pels dos partits més important de l' oposició, tots els fiscals i jutges espanyoles i amb la complaença i satisfacció de la majoria dels mitjans de comunicació espanyols.


La violència d'aquestes forces d'ocupació sobre ciutadans lliures catalans que volien votar pacíficament ha estat fomentada per la mateixa població espanyola, "a por ellos", i aplicada amb convicció i odi feixista, amb "ardor guerrero", pels mateixos policies nacionals i guàrdia civils militaritzats.


Fora, fora, fora la Policia Nacional espanyola!!!

Fora, fora, fora, la Guàrdia Civil!!!!

Fora, fora, fora les forces d'ocupació!!!


Volem viure lliures, en democràcia i llibertat!!!

Visca el Cos dels Mossos d'Esquadra!!!


Visca Catalunya Lliure!!!!


Josep M. Busquets i Balsells

DNI: 36.952.850-S

_________________________________________________________________________________________________________________

Nova Actualització de la Previsió d'Activitats del Club Ferroviari de Terrassa. 16-SETEMBRE-2017

Nova Actualització de la Previsió d'Activitats del Club Ferroviari de Terrassa. 16-SETEMBRE-2017
________________________________________________________________________

AVÍS ALS LECTORS D'AQUEST WEBLOG:

BLOGGER.COM ha introduït modificacions en la configuració de la visualització dels seus blogs.
Aquest canvi us pot produir problemes de visualització.
Us aconsellem que, d'ara en endavant, obriu aquest blog amb el navegador GOOGLE CHROME en substitució del GOOGLE tradicional.
Confiem en que aquesta informació us sigui d'utilitat.
______________________________________________________________________________________________________________________________

26/12/10

Locomotores 252 ample UIC per a mercaderies. Aclarint dubtes. Josep M. Busquets.

Benvolguts lectors:

En una entrada anterior em preguntava, us preguntava, perquè el primer tren de mercaderies d'ample UIC, Barcelona - Perpinyà - El Soler era tibat per dues locomotores, en lloc d'una. I també si aquestes locomotores de passatgers eren la més adequades per a un mercaderies.

D0ncs bé. Us ofereixo tot seguit unes quantes respostes a les meves preguntes.

El primer article és de Vía libre i explica les modificacions que s'han fet a les locomotores 252 de passatgers. Es titula "Cuatro locomotoras 252 se transforman a ancho internacional" i ja em vàrem fer referència sinó recordo malament. El seu enllaç és el següent:
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=5934&cs=mate
Explica que les locomotores ha passat a ser "tritensió" entre d'altres coses.

Complementàriament el mateix article remet, per a més informació, a la fitxa de la locomotora 252 de la mateixa revista intitulada: Fichas completa sobre locomotoras 252, historia y características en format pdf. A l'apartat, "Preguntas de los lectores" hem trobat la segúent explicació:

"• ¿Por qué no se suelen ver remolcando trenes de mercancías?
La máquina sirve tanto para trenes de viajeros como de mercancías, pero al tener sólo 4 ejes su masa adherente no es muy grande (90 0, por lo que es esfuerzo tractor es relativamente bajo. Por eso, la carga que puede arrancar es menor que las máquinas de 6 ejes (series 250, 251, 333), aunque su potencia le permite llevar más carga a la misma velocidad, o lograr más velocidad con
la misma carga y pendiente que cualquier otra locomotora.


Como, por el contrario, es la única máquina eléctrica que puede desarrollar velocidades por encima de 180 km/h, y hacerlo con velocidad sostenida incluso en rampas fuertes, y lograr grandes aceleraciones, resulta insustituible en ciertos servicios de viajeros en los que el tiempo de viaje es más importante. Para utilizarla en mercancías de forma optimizada habría que cambiar el software (análogo a cambiar la relación de en engranajes en una locomotora 269)."

Doncs ja en sabem una mica més. Vosaltres mateixos treieu-ne les conclusions que considereu més oportunes.

Comentari: Jo opino que la doble tracció és per manca de potència de les locomotores derivada d'un traçat inadequat. No tinc notícies de que enloc del mon utilitzin les línies d'alta velocitat per a trens de mercaderies. Algú pensa altrament? Vinga, animeu-vos a donar la vostra opinió. No hi esteu gens avessats!