Millores en la circulació ferroviària.

Millores en la circulació ferroviària.
Ara que a Terrassa ja no tenim passos a nivell ens ha arribat una proposta de millora en la seguretat quan s'ha de creuar-ne un.

Composició històrica

Composició històrica
Cap allà a principis del mes de maig de l'any 2001 es va poder veure passar per Terrassa aquesta composició, amb gran alegria dels viatgers i també dels guaites.

Tarda de cinema

Tarda de cinema
_______________________________________________________________________________

Modificació de la Previsió d'activitats - 15-JULIOL-2018

Modificació de la Previsió d'activitats - 15-JULIOL-2018
_________________________________________________________________________________________________________

Diversos membres fundadors del Club, amb les respectives mullers.

Diversos membres fundadors del Club, amb les respectives mullers.
Foto record presa a Ogassa l'any 2002, en una sortida - visita del Club.

UT 111 ex FGC

UT 111 ex FGC
Mireu quines coses passen quan es desubica una UT de les seves vies i es porta a l'alta muntanya

Sopar de treball

Sopar de treball
Després de l'exposició "El tren i el seu món" un comentarista va venir a dir que a l'exposició només hi faltava una truita de patates. Per no deixar-lo malament es va reunir la Junta i ens vàrem cruspir la truita de patates.

Una estació plena de trens

Una estació plena de trens
Quan Terrassa encara tenia estació de mercaderies, amb motiu de l'exposició "Els altres trens", vàrem aconseguir aplegar aquest material ferroviari del que només se'n veu una part.

Viaducte del Boixadell

Viaducte del Boixadell
Línia Saragossa - Barcelona

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari Ferroviari - JUlLIOL 2018

Calendari Ferroviari - JUlLIOL 2018
__________________________________________________________________________________________

26/12/10

Locomotores 252 ample UIC per a mercaderies. Aclarint dubtes. Josep M. Busquets.

Benvolguts lectors:

En una entrada anterior em preguntava, us preguntava, perquè el primer tren de mercaderies d'ample UIC, Barcelona - Perpinyà - El Soler era tibat per dues locomotores, en lloc d'una. I també si aquestes locomotores de passatgers eren la més adequades per a un mercaderies.

D0ncs bé. Us ofereixo tot seguit unes quantes respostes a les meves preguntes.

El primer article és de Vía libre i explica les modificacions que s'han fet a les locomotores 252 de passatgers. Es titula "Cuatro locomotoras 252 se transforman a ancho internacional" i ja em vàrem fer referència sinó recordo malament. El seu enllaç és el següent:
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=5934&cs=mate
Explica que les locomotores ha passat a ser "tritensió" entre d'altres coses.

Complementàriament el mateix article remet, per a més informació, a la fitxa de la locomotora 252 de la mateixa revista intitulada: Fichas completa sobre locomotoras 252, historia y características en format pdf. A l'apartat, "Preguntas de los lectores" hem trobat la segúent explicació:

"• ¿Por qué no se suelen ver remolcando trenes de mercancías?
La máquina sirve tanto para trenes de viajeros como de mercancías, pero al tener sólo 4 ejes su masa adherente no es muy grande (90 0, por lo que es esfuerzo tractor es relativamente bajo. Por eso, la carga que puede arrancar es menor que las máquinas de 6 ejes (series 250, 251, 333), aunque su potencia le permite llevar más carga a la misma velocidad, o lograr más velocidad con
la misma carga y pendiente que cualquier otra locomotora.


Como, por el contrario, es la única máquina eléctrica que puede desarrollar velocidades por encima de 180 km/h, y hacerlo con velocidad sostenida incluso en rampas fuertes, y lograr grandes aceleraciones, resulta insustituible en ciertos servicios de viajeros en los que el tiempo de viaje es más importante. Para utilizarla en mercancías de forma optimizada habría que cambiar el software (análogo a cambiar la relación de en engranajes en una locomotora 269)."

Doncs ja en sabem una mica més. Vosaltres mateixos treieu-ne les conclusions que considereu més oportunes.

Comentari: Jo opino que la doble tracció és per manca de potència de les locomotores derivada d'un traçat inadequat. No tinc notícies de que enloc del mon utilitzin les línies d'alta velocitat per a trens de mercaderies. Algú pensa altrament? Vinga, animeu-vos a donar la vostra opinió. No hi esteu gens avessats!