*** Reobertura del local del Club Ferroviari de Terrassa

*** Reobertura del local del Club Ferroviari de Terrassa

****** Avís de Reobertura del local

****** Avís de Reobertura del local

Activitats del Club Ferroviari de Terrassa - Novembre i Desembre del 2019.

Activitats del Club Ferroviari de Terrassa - Novembre i Desembre del 2019.

Responsables de l'obertura del local del Club Ferroviari de Terrassa

Responsables de l'obertura del local del Club Ferroviari de Terrassa

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari - Novembre del 2019

Calendari - Novembre del 2019
____________________________________________________________________________________

22/12/10

Felicitació de Nadal. Club Ferroviari de Terrassa.

Cliqueu sobre la imatge per a ampliar-la.

El President i la Junta de Govern del

Club Ferroviari de Terrassa

us desitgen

Bones Festes i Feliç Any Nou

*

*** Primer tren de mercaderies cap a França pel tercer carril. Avui / El Punt.

Primer tren de mercaderies cap a França pel tercer rail
La unificació de l'ample ferroviari amb Europa permet reduir en sis hores el trajecte del port de Barcelona fins al nus logístic de Lió
El servei comença amb quatre trens setmanals cap a Lió i Milà

Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/13-serveis/348282-primer-tren-de-mercaderies-cap-a-franca-pel-tercer-rail.html

** El Regional català més car que el TGV francès. Avui / El Punt.

Cliqueu sobre la imatge per a ampliar-la.

** El regional català és més car que el TGV francès
Renfe cobra més per quilòmetre al tren fins a Vilafant que el TGV, segons la PTP

Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/13-serveis/348212-el-regional-catala-es-mes-car-que-el-tgv-frances.html

El magnífic article del PTP Promoció del Transport Públic el podeu llegir clicant a la secció de RSS de la banda dreta d'aquest weblog: PTP > Barcelona - París: el tram operat per Renfe resulta més car i el doble de lent que el de la SNCF

O clicant directament sobre l'adreça següent: http://www.transportpublic.org/component/content/article/56-general/1055-barcelona-paris-el-tram-operat-per-renfe-resulta-mes-car-i-el-doble-de-lent-que-el-de-la-sncf

Comentari: Quants anys més haurem de patir la maleïda RENFE?

*** Comencen a circular els trens de mercaderies només en ample europeu. Avui / El Punt.

Infraestructures
Comencen a circular els trens de mercaderies només en ample europeu
El primer comboi va sortir del port de Barcelona ahir al migdia cap a Lió i va passar per Girona a mitja tarda
El TGV és més barat que el mitja distància

Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/348313-comencen-a-circular-els-trens-de-mercaderies-nomes-en-ample-europeu.html

*** Un comboi fins a Lió estrenarà avui el tercer carril per a mercaderies. Avui / El Punt.

*** Un comboi fins a Lió estrenarà avui el tercer rail per a mercaderies
El tren sortirà del port de Barcelona i utilitzarà el traçat del TAV que ja està finalitzat
El servei a Milà també es farà a través de la nova infraestructura

Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/347809-un-comboi-fins-a-lio-estrenara-avui-el-tercer-rail-per-a-mercaderies.html

Barcino supera la Diagonal amb més de mig túnel fet. Avui / El Punt.

Barcino supera la Diagonal amb més de mig túnel fet
La tuneladora del TAV ja ha salvat el doble gir del gran eix barceloní i fa la parada de manteniment al pou de Provença amb Bruc
Al ritme actual, l'excavació s'acabarà a l'estiu

Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/347948-barcino-supera-la-diagonal-amb-mes-de-mig-tunel-fet.html

Tarragona pèrd el primer tren. Avui / el Punt.

Tarragona perd el primer tren
La connexió des d'avui entre el port de Barcelona i França per una via fèrria d'ample europeu deixa el tarragoní en inferioritat
L'estudi de la línia pròpia es retarda, però la solució provisional és cara i Foment la descarta

Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/347930-tarragona-perd-el-primer-tren.html

Els passatgers del TAV acaben el trajecte amb autocar. Avui / El Punt.

Els passatgers del TAV acaben el trajecte amb autocar
Retard

· El segon dia, el tren procedent de París va arribar 50 minuts tard a Figueres i l'Alvia fins a Barcelona va sortir sense esperar-lo carretera
· Els passatgers van completar amb bus el trajecte fins a Girona i l'estació de Sants

Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/347706-els-passatgers-del-tav-acaben-el-trajecte-amb-autocar.html

*** Opinió. El TGV contra la realitat. Vicent Partal. Avui/ El Punt.

*** OPINIÓ
ca montes
El TGV contra la realitat
Vicent Partal

Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.avui.cat/noticia/article/7-vista/8-articles/346661-el-tgv-contra-la-realitat.html

L'alta velocitat travessa els Pirineus. Avui / El Punt.

L'alta velocitat travessa els Pirineus
estrena
Més de 1.500 viatgers utilitzen el primer dia el tren d'alta velocitat entre Figueres i París en una jornada històrica
Renfe confia que el 2011 hi hagi 300.000 viatgers entre Barcelona i la capital francesa

Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/347431-lalta-velocitat-travessa-els-pirineus.html

Video del YouTube. El primer mercaderies ample UIC. Toni Vallès.

Cliqueu sobre la pantalla per a iniciar el video.

El Toni ha aconseguit trobar al YouTube un video sobre el primer tren de mercaderies d'ample europeu que va del port de Barcelona a Lió, circulant per la impresentable via única del ministeri espanyol de Foment (foment de la riquesa, no pas de Catalunya!).

Fixeu-vos que aquest tren de mercaderies no gaire llarg, necessita doble tracció i d'un parell de bones locomotores (gaire adequades?).

Ens ho explica al correu següent:

"Hola,

Video del primer tren de mercaderies que ha unit el port de Barcelona
amb Europa amb via d'ample normal, o sigui UIC.

Toni"

Si ho preferiu, aquí teniu l'enllaç al YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=JxwEhemHnpU

*