El Tren de la Pobla

El Tren de  la Pobla
Congost de Terrades

Actualització de la Previsió d'Activitats del Club Ferroviari de Terrassa. 27-JULIOL-2017

Actualització de la Previsió d'Activitats del Club Ferroviari de Terrassa. 27-JULIOL-2017
________________________________________________________________________

Prolongació del Metro del Vallès a Sabadell

Prolongació del Metro del Vallès a Sabadell
_______________________________________________________________________________________________

AVÍS ALS LECTORS D'AQUEST WEBLOG:

BLOGGER.COM ha introduït modificacions en la configuració de la visualització dels seus blogs.
Aquest canvi us pot produir problemes de visualització.
Us aconsellem que, d'ara en endavant, obriu aquest blog amb el navegador GOOGLE CHROME en substitució del GOOGLE tradicional.
Confiem en que aquesta informació us sigui d'utilitat.
______________________________________________________________________________________________________________________________

21/10/11

El ministre Blanco demana ara a la Comissió Europea que inclogui el corredor central en les prioritats. Vilaweb.

El ministre Blanco demana ara a la Comissió Europea que inclogui el corredor central en les prioritats
El ministre espanyol de Foment, José Blanco, s'ha reunit avui amb l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, en una reunió esperada pocs dies abans de la decisió de la Comissió Europea sobre el corredor mediterrani. Blanco, en un nou exercici d'ambigüitat, ha demanat a Kallas que inclogui en la llista de prioritats el corredor central que travessi els Pirineus i que en aquesta mateixa llista també s'hi mantingui el corredor mediterrani 'en tota la seva extensió, fins a Andalusia'. Pel ministre, tots dos corredors són finançables i 'Saragossa ha de convertir-se en un nus logístic important'. Kallas, però, ja ha dit en més d'una ocasió que l'economia europea no es pot permetre de perforar els Pirineus.
Un cop acabada la reunió, que no ha durat més de deu minuts, Kallas ha plantat Blanco davant de la premsa. Han comparegut junts, però l'eurocomissari s'ha limitat a dir que prenia nota de les peticions de Blanco i ha abandonat la sala. 'Ha estat una bona discussió, tot i que avui no puc dir res concret, ho anunciaré el dia 19', ha dit. Algunes fonts apunten que Kallas no ha volgut participar en la conferència de premsa per no entrar en contracció amb Blanco. Blanco, per la seva banda, ha dit: 'després dels treballs que hem realitzat en els últims temps i després de la reunió d'avui amb el comissari, breu però resolutiva, permetin-me que els digui que sóc optimista'.
El que sí que sembla segur és que Comissió Europea assumirà el corredor mediterrani com a eix prioritari, com ja va poder escatir ahir VilaWeb. Però, si bé encara no hi ha cap decisió definitiva i la reunió d'avui ha afegit confusió a la qüestió, aquest corredor no arribarà a Alacant. Tindrà dues branques: l'una que anirà a Algesires per Madrid, i l'altra, que arribarà fins a València, però no fins a Alacant. Aquesta informació, treta de la documentació del projecte que la Comissió va fer arribar ahir a alguns eurodiputats, ha generat reaccions al País Valencià.I més encara després que avui el ministre Blanco insist&iacut! e;s a demanar el corredor central, com ja va fer amb l'acord signat la setmana amb el govern francès.
El president, Alberto Fabra, per la seva banda, va voler ser prudent a l'espera d'informació oficial, però va insistir en la importància d'un corredor que vagi de Portbou a Algesires. Fabra confia que el corredor passi per Alacant i que continuï fins a Algesires. I, també, que no que s'aturi a València, com ha inquirit VilaWeb, o a Cartagena, com indiquen alguns eurodiputats, com Ramon Tremosa
 Tremosa, en efecte, va avançar ahir alguns detalls de la documentació que havia vist i deia que el corredor arribaria fins a Cartagena; no creia que els ports de València i d'Alacant en restessin fora: 'La comissió hi vol arribar perquè, segons les opinions manifestades fins ara, s'han d'unir les principals regions portuàries en volum de contenidors. I és el cas de Barcelona i València'. Però VilaWeb va poder confirmar que no arribaria a Alacant, ciutat que resta fora de la connexió europea.
Compromís també va reaccionar a la informació de VilaWeb i va exigir al govern espanyol que el corredor passés per Alacant. 'El govern espanyol no pot desconnectar el sud d'Europa', va dir el candidat de la coalició a les properes eleccions espanyoles, Joan Baldoví. 'La dèria centralista del PSOE ha fet que el corredor tinga ben poc de mediterrani i per això volen que passe per tots els mitjans possibles per Madrid; si això s'executa així, les comarques del sud del País Valencià quedaran desconnectades d'Europa i suposarà un colp molt dur per a les indústries de les comarques alacantines', va afegir.
Tot plegat, pocs dies abans d'una altra reunió molt rellevant entre els presidents Fabra i Bauzà i el president de la Comissió Europea, Jose Manoel Durao Barroso, per tractar també sobre el corredor mediterrani. En aquesta segona reunió també és previst que hi assisteixi el president de Múrcia, Ramón Luis Valcárcel. En principi no hi assistirà el president català, Artur Mas, per motius d'agenda.
L'endemà, dimarts dia 11, el ministre Blanco té també una cita a València per a explicar l'estudi tècnic sobre el corredor mediterrani en un acte a la Cambra de Comerç de València, amb la presència del president Fabra i la batllessa Rita Barberà. Blanco hi presentarà el mateix estudi tècnic que es va presentar el passat mes de març a Barcelona i que va ser acusat d'ambigu i poc concret. Aleshores Blanco va anunciar que Foment invertiria 25.400 milions en el Corredor Mediterrani ferroviari fins l'any 2020 i que hi inclouria la licitació del tram Tarragona-València d'Alta Velocitat.
Com ha recordat avui l'eurocomissari, la decisió final sobre el traçat del corredor, amb l'arribada o no a Alacant, l'anunciarà el comissari Kallas el pròxim 19 d'octubre.