37 Anys de Club Ferroviari de Terrassa: Presentació de llibre

37 Anys de Club Ferroviari de Terrassa:  Presentació de llibre
__________________________________________________________________________________________________________

Presentació del llibre "Vacarisses: un poble amb dues estacions"

Presentació del llibre "Vacarisses: un poble amb dues estacions"
El grup de socis del nostre Club que va acompanyar a l'Eduard a la presentació.

Previsió d'activitats - 5-OCT-2108

Previsió d'activitats - 5-OCT-2108
_________________________________________________________________________________________

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari - NOVEMBRE 2018

Calendari - NOVEMBRE 2018
___________________________________________________________________________________________________________

21/10/11

"Titànic". Ildefons Argemí



L'Ildefons ens envia una interessantíssima presentació de diapositives sobre el Titànic.
Encara que no és de ferrocarrils, com ell diu, ferem una excepció, atès que de "ferro" no en falta.


"Bona tarda :

Una altra col·lecció de fotografies interessant, encara que no sigui de
trens.

Ildefons
."

Aquí teniu l'enllaç:

Crida dels ens econòmics tarragonins pel corredor

Crida dels ens econòmics tarragonins pel corredorPodeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/463547-crida-dels-ens-economics-tarragonins-pel-corredor.html

Segona sanció d'Adif per un tall de vies a Montcada

Segona sanció d'Adif per un tall de vies a MontcadaEl multat és Jaume Relat, portaveu de la plataforma en favor de fer subterrània l'R2 de Renfe i exregidor

“L'eix mediterrani és el número u”

FRANCESC VALLÈS COORDINADOR PROGRAMA PSC ELECCIONS ESPANYOLES
“L'eix mediterrani és el número u”El portaveu del PSC al Congrés té clar que el corredor costaner és “urgent”, i “és el primer que es farà”, respecte dels altres que proposa Foment
“Per acció o omissió, el PP i CiU no van demostrar mai res pel corredor”

Inici de les obres del pàrquing de l'estació de Lleida

SEGRIÀ
Inici de les obres del pàrquing de l'estació de Lleida

Descarrila un tren a Vilamalla amb 51 viatgers

Descarrila un tren a Vilamalla amb 51 viatgers
L'incident només provoca un ferit lleu i retards de 80 minuts a la línia de Portbou

PERE MACIAS DIPUTAT AL CONGRÉS PER CIU I DOCTOR ENGINYER DE CAMINS, CANALS I PORTS

PERE MACIAS DIPUTAT AL CONGRÉS PER CIU I DOCTOR ENGINYER DE CAMINS, CANALS I PORTS
“Els plans ferroviaris sempre han sigut radials”En la seva tesi constata els paral·lelismes entre la planificació de mitjan segle XIX i la de final del XX
Defensa que per a Catalunya sempre ha sigut prioritària la connexió amb Europa

Comentari nou sobre "Segueixen les pistes". Pere Poch

En Pere Poch ens dóna la seva opinió sobre l'endevinalla plantegada per l'ldefons Argemí.
Mireu que diu:

"Jo crec que són tramvies de Varsovia.
Per lo que crec que la locomotora es una diesel Polonesa.
Pere Poch"


Va bé encaminat?

Blanco insisteix a no deixar fora d'Europa cap corredor

Blanco insisteix a no deixar fora d'Europa cap corredorEl ministre de Foment assegura que tots els projectes són importants per a “la nova Espanya”Afirma que l'eix mediterrani estarà operatiu en 2020 i confia que Europa l'allargui fins al port andalús

El ministre Blanco demana ara a la Comissió Europea que inclogui el corredor central en les prioritats. Vilaweb.

El ministre Blanco demana ara a la Comissió Europea que inclogui el corredor central en les prioritats
El ministre espanyol de Foment, José Blanco, s'ha reunit avui amb l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, en una reunió esperada pocs dies abans de la decisió de la Comissió Europea sobre el corredor mediterrani. Blanco, en un nou exercici d'ambigüitat, ha demanat a Kallas que inclogui en la llista de prioritats el corredor central que travessi els Pirineus i que en aquesta mateixa llista també s'hi mantingui el corredor mediterrani 'en tota la seva extensió, fins a Andalusia'. Pel ministre, tots dos corredors són finançables i 'Saragossa ha de convertir-se en un nus logístic important'. Kallas, però, ja ha dit en més d'una ocasió que l'economia europea no es pot permetre de perforar els Pirineus.
Un cop acabada la reunió, que no ha durat més de deu minuts, Kallas ha plantat Blanco davant de la premsa. Han comparegut junts, però l'eurocomissari s'ha limitat a dir que prenia nota de les peticions de Blanco i ha abandonat la sala. 'Ha estat una bona discussió, tot i que avui no puc dir res concret, ho anunciaré el dia 19', ha dit. Algunes fonts apunten que Kallas no ha volgut participar en la conferència de premsa per no entrar en contracció amb Blanco. Blanco, per la seva banda, ha dit: 'després dels treballs que hem realitzat en els últims temps i després de la reunió d'avui amb el comissari, breu però resolutiva, permetin-me que els digui que sóc optimista'.
El que sí que sembla segur és que Comissió Europea assumirà el corredor mediterrani com a eix prioritari, com ja va poder escatir ahir VilaWeb. Però, si bé encara no hi ha cap decisió definitiva i la reunió d'avui ha afegit confusió a la qüestió, aquest corredor no arribarà a Alacant. Tindrà dues branques: l'una que anirà a Algesires per Madrid, i l'altra, que arribarà fins a València, però no fins a Alacant. Aquesta informació, treta de la documentació del projecte que la Comissió va fer arribar ahir a alguns eurodiputats, ha generat reaccions al País Valencià.I més encara després que avui el ministre Blanco insist&iacut! e;s a demanar el corredor central, com ja va fer amb l'acord signat la setmana amb el govern francès.
El president, Alberto Fabra, per la seva banda, va voler ser prudent a l'espera d'informació oficial, però va insistir en la importància d'un corredor que vagi de Portbou a Algesires. Fabra confia que el corredor passi per Alacant i que continuï fins a Algesires. I, també, que no que s'aturi a València, com ha inquirit VilaWeb, o a Cartagena, com indiquen alguns eurodiputats, com Ramon Tremosa
 Tremosa, en efecte, va avançar ahir alguns detalls de la documentació que havia vist i deia que el corredor arribaria fins a Cartagena; no creia que els ports de València i d'Alacant en restessin fora: 'La comissió hi vol arribar perquè, segons les opinions manifestades fins ara, s'han d'unir les principals regions portuàries en volum de contenidors. I és el cas de Barcelona i València'. Però VilaWeb va poder confirmar que no arribaria a Alacant, ciutat que resta fora de la connexió europea.
Compromís també va reaccionar a la informació de VilaWeb i va exigir al govern espanyol que el corredor passés per Alacant. 'El govern espanyol no pot desconnectar el sud d'Europa', va dir el candidat de la coalició a les properes eleccions espanyoles, Joan Baldoví. 'La dèria centralista del PSOE ha fet que el corredor tinga ben poc de mediterrani i per això volen que passe per tots els mitjans possibles per Madrid; si això s'executa així, les comarques del sud del País Valencià quedaran desconnectades d'Europa i suposarà un colp molt dur per a les indústries de les comarques alacantines', va afegir.
Tot plegat, pocs dies abans d'una altra reunió molt rellevant entre els presidents Fabra i Bauzà i el president de la Comissió Europea, Jose Manoel Durao Barroso, per tractar també sobre el corredor mediterrani. En aquesta segona reunió també és previst que hi assisteixi el president de Múrcia, Ramón Luis Valcárcel. En principi no hi assistirà el president català, Artur Mas, per motius d'agenda.
L'endemà, dimarts dia 11, el ministre Blanco té també una cita a València per a explicar l'estudi tècnic sobre el corredor mediterrani en un acte a la Cambra de Comerç de València, amb la presència del president Fabra i la batllessa Rita Barberà. Blanco hi presentarà el mateix estudi tècnic que es va presentar el passat mes de març a Barcelona i que va ser acusat d'ambigu i poc concret. Aleshores Blanco va anunciar que Foment invertiria 25.400 milions en el Corredor Mediterrani ferroviari fins l'any 2020 i que hi inclouria la licitació del tram Tarragona-València d'Alta Velocitat.
Com ha recordat avui l'eurocomissari, la decisió final sobre el traçat del corredor, amb l'arribada o no a Alacant, l'anunciarà el comissari Kallas el pròxim 19 d'octubre.

L'eurocambra veu “inviable i innecessari” l'eix pirinenc

L'eurocambra veu “inviable i innecessari” l'eix pirinenc
Ni els socialistes europeus donen suport al govern espanyol i consideren “absolutament imperatiu” el corredor mediterrani
El president de la comissió de Transports considera demostrat que és l'opció més eficient
.
Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/462504-leurocambra-veu-inviable-i-innecessari-leix-pirinenc.html

Adif denuncia un montcadenc per haver creuat la via

Adif denuncia un montcadenc per haver creuat la via
Els fets van passar al maig, abans d'una manifestació i el posterior tall de les vies
Personal d'Adif va demanar a Josep Bacardit que s'identifiqués i ell ho nega

.
Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/461905-adif-denuncia-un-montcadenc-per-haver-creuat-la-via.html

Blanco exporta ‘cafè per a tothom' El Ministeri de Foment, a més del corredor del Mediterrani i el central, presenta tres altres grans línies, igualment prioritàries, a la xarxa bàsica europea La CE vol que s'uneixin els grans ports i nuclis de població

Blanco exporta ‘cafè per a tothom'El Ministeri de Foment, a més del corredor del Mediterrani i el central, presenta tres altres grans línies, igualment prioritàries, a la xarxa bàsica europea
La CE vol que s'uneixin els grans ports i nuclis de població

.
Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/461606-blanco-exporta-cafe-per-a-tothom.html

El metro guanya un 3,2% de viatgers gràcies a les noves estacions

El metro guanya un 3,2% de viatgers gràcies a les noves estacions
El bus perd terreny allà on ha arribat el metro, però les línies turístiques registren un fort ascens
La reforma de la xarxa d'autobusos encara és una incògnita
.
Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/13-serveis/461149-el-metro-guanya-un-32-de-viatgers-gracies-a-les-noves-estacions.html

La UE dóna allargues a Blanco i evita la travessia central

La UE dóna allargues a Blanco i evita la travessia central
El ministre de Foment es reuneix deu minuts a Luxemburg amb l'eurocomissari de Transports i reivindica cinc corredors diferents
Kallas es limita a “prendre'n nota” i manté el seu rebuig a foradar els Pirineus

Europa no dóna el corredor per fet però ja guarda fons

Europa no dóna el corredor per fet però ja guarda fons
La UE diu que encara no ha pres la decisió de prioritzar l'eix mediterrani, tot i que en l'avanç del pressupost fins al 2020 hi reserva diners
Blanco es reunirà avui amb el comissari de Transports

Els últims embats de l'eix centralista

Els últims embats de l'eix centralista
La presidenta d'Aragó encara defensa el corredor central pirinenc davant uns 300 empresaris a Madrid
Diu que la seva “àrea d'influència” engloba un 83% del PIB estatal i s'inventa “problemes de trànsit” a Irun i Portbou