Millores en la circulació ferroviària.

Millores en la circulació ferroviària.
Ara que a Terrassa ja no tenim passos a nivell ens ha arribat una proposta de millora en la seguretat quan s'ha de creuar-ne un.

Composició històrica

Composició històrica
Cap allà a principis del mes de maig de l'any 2001 es va poder veure passar per Terrassa aquesta composició, amb gran alegria dels viatgers i també dels guaites.

Tarda de cinema

Tarda de cinema
_______________________________________________________________________________

Modificació de la Previsió d'activitats - 15-JULIOL-2018

Modificació de la Previsió d'activitats - 15-JULIOL-2018
_________________________________________________________________________________________________________

Diversos membres fundadors del Club, amb les respectives mullers.

Diversos membres fundadors del Club, amb les respectives mullers.
Foto record presa a Ogassa l'any 2002, en una sortida - visita del Club.

UT 111 ex FGC

UT 111 ex FGC
Mireu quines coses passen quan es desubica una UT de les seves vies i es porta a l'alta muntanya

Sopar de treball

Sopar de treball
Després de l'exposició "El tren i el seu món" un comentarista va venir a dir que a l'exposició només hi faltava una truita de patates. Per no deixar-lo malament es va reunir la Junta i ens vàrem cruspir la truita de patates.

Una estació plena de trens

Una estació plena de trens
Quan Terrassa encara tenia estació de mercaderies, amb motiu de l'exposició "Els altres trens", vàrem aconseguir aplegar aquest material ferroviari del que només se'n veu una part.

Viaducte del Boixadell

Viaducte del Boixadell
Línia Saragossa - Barcelona

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari Ferroviari - JUlLIOL 2018

Calendari Ferroviari - JUlLIOL 2018
__________________________________________________________________________________________

23/6/13

Estelades i xiulets contra Rajoy i Felipe a l'arribada del TGV a Alacant. Vilaweb

En un moment en què l'alta velocitat espanyola continua sense enllaçar les principals ciutats del corredor mediterrani i és desacreditada per l'alt cost de moltes línies i el poc rendiment que se'n treu, avui s'ha inaugurat amb les màximes autoritats valencianes i espanyoles el tram Alacant-Madrid, que ha costat 1.920 milions d'euros i ha reforçat encara més l'estructura radial de la xarxa. A l'arribada a Alacant, uns tres-cents manifestants de diversos col·lectius han rebut les autoritats, encapçalades pel president valencià, Alberto Fabra, el president espanyol, Mariano Rajoy, i Felipe de Borbó, amb una forta escridassada. S'hi veien estelades i banderes republicanes i s'han fet esclat! ar petards durant la conferència de premsa. Alacant queda ara a dues hores de Madrid, però continuarà sense connexió d'alta velocitat amb València i, de fet, es trigarà quasi el mateix anar d'Alacant a Barcelona directament amb Euromed que passant, amb TGV, per Madrid.

A l'acte també hi han assistit la presidenta de Castella-la Manxa María Dolores de Cospedal, la ministra de Foment Ana Pastor i el ministre d'Afers Estrangers José Manuel Margallo. La nova línia s'obrirà al públic demà i unirà les dues ciutats en dues hores i vint minuts, una millora de cinquanta minuts en relació amb el temps actual. La inversió total ha estat de 1.920 milions d'euros.

Nou anys després que el govern espanyol de José María Aznar posés la primera tra! vessa, el tren d'alta velocitat arriba a la segona capital de província del País Valencià, sense que de moment hi hagi connexió amb València. L'obra forma part de la línia d'alta velocitat Madrid-Castella la Manxa-País Valencià-Múrcia i una part del seu trajecte seria inclòs en el corredor mediterrani, segons el Ministeri de Foment.

La infrastructura és la prolongació de la línia Madrid-Albacete, en què s'ha construït una connexió de 165 quilòmetres fins a Alacant que fa que el trajecte amb la capital espanyola sigui de dues hores i vint minuts. Es preveu que al final de l'any es pugui fer el viatge en dues hores i cinc minuts.

El preu oficial de la classe turista és de 64,9 euros per trajecte, tot i que es poden adquirir per un mínim de 25 euros per trajecte acollint-se a ofertes segons l'anticipació i les vendes a trav&eac! ute;s de la web de Renfe. També hi ha la possibilitat d'adquirir abonaments de deu viatges a 42,2 euros per trajecte. Renfe també ha començat una promoció especial de llançament de bitllets a 32,45 euros aquesta primera setmana de funcionament.

Hi haurà nou freqüències diàries per sentit i deu els divendres. El tren farà parades a Madrid, Conca, Albacete, Villena i Alacant. Els trens Alvia permetran connexions amb Santander i Gijón i a Galícia els caps setmana, segons que ha explicat Foment.

L'executiu que presideix Fabra considera que la nova infrastructura ajudarà a consolidar i potenciar el turisme provinent de Madrid i Castella-la Manxa, com també el turisme de cap de setmana i les visites d'un dia a la ciutat.