Previsió d'activitats - 5-OCT-2108

Previsió d'activitats - 5-OCT-2108
_________________________________________________________________________________________

Participació en el Congrés MOROP 2018

Participació en el Congrés MOROP 2018
Com cada any un grup de socis del CFT va participar al congrés MOROP d'aquest any. Aquí teniu la constància de la delegació catalana.

I la pròxima ?

I la pròxima ?
Ara que aviat tornarà a haver-hi la xemeneia a la locomotora de la Rambla us passo un muntatge que va fer en Bernat Borràs per tal de saber quina decoració tindrà la pròxima versió.

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari - OCTUBRE 2018

Calendari - OCTUBRE 2018
___________________________________________________________________________________________________________

17/9/13

Víctimes del metro de València mostren la seva 'sorpresa, decepció i indignació' per la negativa del jutge

Víctimes del metro de València mostren la seva 'sorpresa, decepció i indignació' per la negativa del jutge

El jutjat d'instrucció número 21 de València no ha fet cas de la petició de la fiscalia i ha decidit de no reobrir el cas de l'accident del metro del 3 de juliol del 2006, que va fer quaranta-tres morts i quaranta-set ferits. Per a argumentar la demanda, la fiscalia deia que hi havia 'fets i dades noves, i uns altres que en el seu moment no es van valorar, que podrien afectar l'estat de la unitat sinistrada'. Però la jutgessa troba que la fiscalia no ha aportat cap argument nou que ho justifiqui.

L'associació de familiars de víctimes de l'accident del metro de València (AV3J) ha mostrat la seva 'sorpresa, decepció i indignació' per la decisió judicial. Així ho ha manifestat la seva presidenta, Beatriz Garrote! , que ha reconegut que els familiars no esperaven que es tanqués tan aviat el cas. Garrote s'ha mostrat decebuda i ha anunciat que l'AV3J recorrerà la decisió a una instància superior i, a més, demanarà la nul·litat perquè la jutgessa ha tancat la instrucció sense comunicar a totes les parts les accions que proposava la fiscalia. Beatriz Garrote s'ha mostrat sorpresa pel tancament de la instrucció sense que ni tan sols s'iniciïn les investigacions, 'ja que entenem que si és un fet suficientment greu com perquè la fiscalia vegi indicis de fets no investigats, la jutgessa hauria d'atendre aquesta petició'.

Segons la fiscalia, els fets podrien ser constitutius de 43 delictes d'homicidi per imprudència professional i 47 delictes de lesions per imprudència professional, tants com víctimes mortals i ferits hi va haver el de juliol de fa set anys.
Els familiars de les víctimes de l'accident feia molt temps que demanaven que es tornés a obrir la investigació, i per a reforçar aquesta demanda havien aportat més testimonis sobre l'estat de la unitat de l'accident.

A més, els socialistes van denunciar a la fiscalia un possible delicte de fals testimoni en la breu comissió d'investigació que es va fer a les Corts Valencianes poc després de l'accident. En aquest cas, la fiscalia considera que aquest delicte de suposat fals testimoni ha prescrit i no veu indicis que hi hagués falsedat documental en els documents enviats a les Corts.

Sense respostes ni responsables
La comissió investigadora va tancar-se sense assenyalar cap responsable, ni polític ni tècnic, d'aquella tragèdia. En cap moment no es va tenir en compte cap altra causa sinó l'excés de velocitat i se'n va atribuir la responsabilitat al conductor, que s'havia mort en l'accident. El president Francisco Camps no es va dignar mai a rebre els representants de l'Associació de Víctimes del Metro i durant tot aquest temps l'entitat ha palesat l'opacitat del govern i la manca d'una investigació seriosa del cas. De fet, uns quants mitjans han anat publicant declaracions de testimonis que han donat informacions noves. Per exemple, l'enginyer encarregat per la Generalitat d'analitzar les causes de l'accident assegurava l'any passat que si hi hagués hagut la senyalització mínima de qualsevol línia l'accident no hauria passat. També, fa més d'un any, es publicava que Ferrocarrils de la Generalitat havia fet pressió sobre els tècnics perquè amaguessin deficiències o negligències.

L'Ajuntament de Girona i Renfe negocien trens de nit a Barcelona

L'Ajuntament de Girona i Renfe negocien trens de nit a Barcelona
Podeu trobar interessant l'enllaç següent: http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/13-serveis/678131-lajuntament-de-girona-i-renfe-negocien-trens-de-nit-a-barcelona.html

Treballadors d'Alstom exigeixen que Santa Perpètua no es converteixi en una planta de baix cost per fabricar el metro de Riad



Santa Perpètua de Mogoda (ACN).- Els treballadors de la planta d´Alstom a Santa Perpètua han exigit que si s´adjudica la construcció del metro de Riad a la planta vallesana ha de ser garantint el futur d´innovació de l´empresa i no convertint-la en una planta de fabricació a baix cost. El comitè d´empresa i els sindicats CCOO i UGT han elaborat un document on han reiterat la seva "voluntat negociadora, sense imposicions" però han amenaçat amb mobilitzacions si no se´ls escolta. El document defensa que Santa Perpètua "està molt més preparada" que la planta de l´empresa a Katowice (Polònia) però critiquen que Alstom vol aprofitar l´adjudicació a Santa Perpètua per transformar-la en "una unitat d´alta flexibilitat i baix cost".
Si vols veure el link, fes clic aquí., en el cas que no ho vegis bé, clica al link que apareix a sota:
http://www.324.cat/noticia/2171454/vallesoccidental/Treballadors-dAlstom-exigeixen-que-Santa-Perpetua-no-es-converteixi-en-una-planta-de-baix-cost-per-fabricar-el-metro-de-Riad

Generalitat de Catalunya: Corporació Catalana de Mitjans AudiovisualsTELEVISIÓ DE CATALUNYACATALUNYA RÀDIO

Presentació del projecte TREN 2020 al Col·legi d'Enginyers de Camins Canals i Ports de Catalunya.




Fa uns 3 anys l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) va rebre per encàrrec de CCOO, Greenpeace i WWF, l'elaboració d'una proposta per estimular el transport de viatgers per ferrocarril. Arrel d'aquesta proposta i després d'un intens debat sobre consum energètic i la relació entre urbanisme, territori i mobilitat, van crear el "PLAN TREN 2020", un document que inclou una diagnosi rigorosa i unes propostes ferroviàries eficients en temps de crisi econòmica, ambiental i energètica, basades en paràmetres objectius d'aproximació a la demanada i la competitivitat i no en criteris arbitraris.

Per aquest motiu, el dilluns 16 de setembre, de 19 a 21 hores a la seu del CECCP (Col·legi de Camins, Canals i Ports de Catalunya), Ricard Riol, president del PTP, farà una presentació d'aquest projecte que promou un canvi de paradigma orientat a encaixar el tren en la mobilitat quotidiana de gran part de la població, plantejant un pla de serveis en les línies més socioeconòmicament rendibles, i alhora interrelacionat amb un pla d'infraestructures, un 50% més econòmiques que les actualment planificades.

> Informació d'interès:

Dates: dilluns 16 de setembre
Horari: de 19 a 21 hores
Lloc: Seu del CECCP (c/ Dels Vergós, 16 - FGC: Tres Torres)

Assistència gratuïta

Inscriu-te trucant al 93 204 34 12 (Elisabet Sosa), enviant un correu electrònic a 07esp@ciccp.es

L'Ajuntament de Barcelona posa a la venda el nom de les estacions del metro


L´Ajuntament de Barcelona ha posat a la venda el nom de les estacions del metro. Així, a partir d´ara, qualsevol empresa disposada a pagar el preu acordat podrà unir el seu nom al de "Passeig de Gràcia" o "Liceu".
Si vols veure el link, fes clic aquí., en el cas que no ho vegis bé, clica al link que apareix a sota:
http://www.324.cat/noticia/2171880/catalunya/LAjuntament-de-Barcelona-posa-a-la-venda-el-nom-de-les-estacions-del-metro

Generalitat de Catalunya: Corporació Catalana de Mitjans AudiovisualsTELEVISIÓ DE CATALUNYACATALUNYA RÀDIO

L'estació de Sabadell Rambla tornarà a estar en funcionament el 12 de setembre



Sabadell (ACN).- L´estació de Sabadell Rambla tornarà a estar en funcionament aquest dijous, 12 de setembre. Això, després que s´hagin acabat els treballs relacionats amb el perllongament de la línia del Metro del Vallès que van obligar a tancar la parada des del dia 13 de juliol. Des de llavors, el servei de trens entre Sabadell Estació i Sabadell Rambla ha estat interromput i s´ha substituït per un servei d´autobusos.
Si vols veure el link, fes clic aquí., en el cas que no ho vegis bé, clica al link que apareix a sota:
http://www.324.cat/noticia/2169836/vallesoccidental/Lestacio-de-Sabadell-Rambla-tornara-a-estar-en-funcionament-el-12-de-setembre

Generalitat de Catalunya: Corporació Catalana de Mitjans AudiovisualsTELEVISIÓ DE CATALUNYACATALUNYA RÀDIO