Millores en la circulació ferroviària.

Millores en la circulació ferroviària.
Ara que a Terrassa ja no tenim passos a nivell ens ha arribat una proposta de millora en la seguretat quan s'ha de creuar-ne un.

Composició històrica

Composició històrica
Cap allà a principis del mes de maig de l'any 2001 es va poder veure passar per Terrassa aquesta composició, amb gran alegria dels viatgers i també dels guaites.

Tarda de cinema

Tarda de cinema
_______________________________________________________________________________

Modificació de la Previsió d'activitats - 15-JULIOL-2018

Modificació de la Previsió d'activitats - 15-JULIOL-2018
_________________________________________________________________________________________________________

Diversos membres fundadors del Club, amb les respectives mullers.

Diversos membres fundadors del Club, amb les respectives mullers.
Foto record presa a Ogassa l'any 2002, en una sortida - visita del Club.

UT 111 ex FGC

UT 111 ex FGC
Mireu quines coses passen quan es desubica una UT de les seves vies i es porta a l'alta muntanya

Sopar de treball

Sopar de treball
Després de l'exposició "El tren i el seu món" un comentarista va venir a dir que a l'exposició només hi faltava una truita de patates. Per no deixar-lo malament es va reunir la Junta i ens vàrem cruspir la truita de patates.

Una estació plena de trens

Una estació plena de trens
Quan Terrassa encara tenia estació de mercaderies, amb motiu de l'exposició "Els altres trens", vàrem aconseguir aplegar aquest material ferroviari del que només se'n veu una part.

Viaducte del Boixadell

Viaducte del Boixadell
Línia Saragossa - Barcelona

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari Ferroviari - JUlLIOL 2018

Calendari Ferroviari - JUlLIOL 2018
__________________________________________________________________________________________

26/1/14

***** El govern espanyol troba la manera de trencar l'Eix Mediterrani

La Unió Europea ha obligat l'estat espanyol a completar el corredor mediterrani però el govern de Madrid ha trobat la manera de seguir-lo inutilitzant. En una decisió absurda la setmana passada l'executiu espanyol va licitar el tram Vandellòs-Castelló només amb ample de via europeu.

Aquest tram ha estat paralitzat durant dècades, amb una sola via en un bon tros però ara, de sobte, el faran tot nou, només amb ample de via europeu. Així els trens que vinguin del sud s'hauran de desviar per València cap a Madrid abans d'anar a Europa. Un cop baix, especialment a l'empressariat valencià.

La decisió és més que sorprenent. Hi havia tres alternatives. La primera era crear un traçat amb ample de via europeu paral·lel a l'actual traçat amb ample de via ibèric. La segona era crear una via d'ample europeu al costat de l'actual via ibèrica, compartint infrastructures i la tercera era desmuntar tot el traçat actual per a fer-ne un d'exclusivament europeu. Aquesta era la més cara i la que els empresaris valencians i catalans desaconsellaven. I és la que ha triat Madrid.
El motiu és obvi. L'efecte que s'havia aconseguit mantenint paralitzat el tram Castelló-Vandellòs durant dècades havia estat el de dificutar la via directa a Europa pels empresaris de l'Arc Mediterrani. Com que la Unió Europea va obligar Espanya finalment a fer l'obra el mateix efecte es pot aconseguir ara al revés, evitant la sanció europea. Amb l'ample de via només europeu tots els trens de mercaderies amb eixida de Castelló cap al sud hauran de fer la volta per Madrid si volen anar a Europa. Amb la qual cosa Madrid recupera part del corredor central que la Unió Europea va desestimar però la Unió Europea no podrà acusar-lo de no complir amb les obligacions que li va imposar.
Els empresaris valencians i catalans es van mostrar ahir perplexos davant la proposta del ministeri de Foment.

Comentari personal: El fanàtic centralisme espanyol, continua, persisteix i mostra la seva extraordinària incompetència i estupidesa. La independència de Catalunya ara ja és urgent, pel bé de tots plegats.