Millores en la circulació ferroviària.

Millores en la circulació ferroviària.
Ara que a Terrassa ja no tenim passos a nivell ens ha arribat una proposta de millora en la seguretat quan s'ha de creuar-ne un.

Composició històrica

Composició històrica
Cap allà a principis del mes de maig de l'any 2001 es va poder veure passar per Terrassa aquesta composició, amb gran alegria dels viatgers i també dels guaites.

Tarda de cinema

Tarda de cinema
_______________________________________________________________________________

Modificació de la Previsió d'activitats - 15-JULIOL-2018

Modificació de la Previsió d'activitats - 15-JULIOL-2018
_________________________________________________________________________________________________________

Diversos membres fundadors del Club, amb les respectives mullers.

Diversos membres fundadors del Club, amb les respectives mullers.
Foto record presa a Ogassa l'any 2002, en una sortida - visita del Club.

UT 111 ex FGC

UT 111 ex FGC
Mireu quines coses passen quan es desubica una UT de les seves vies i es porta a l'alta muntanya

Sopar de treball

Sopar de treball
Després de l'exposició "El tren i el seu món" un comentarista va venir a dir que a l'exposició només hi faltava una truita de patates. Per no deixar-lo malament es va reunir la Junta i ens vàrem cruspir la truita de patates.

Una estació plena de trens

Una estació plena de trens
Quan Terrassa encara tenia estació de mercaderies, amb motiu de l'exposició "Els altres trens", vàrem aconseguir aplegar aquest material ferroviari del que només se'n veu una part.

Viaducte del Boixadell

Viaducte del Boixadell
Línia Saragossa - Barcelona

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari Ferroviari - JUlLIOL 2018

Calendari Ferroviari - JUlLIOL 2018
__________________________________________________________________________________________

18/7/14

L'aliança d'associacions pel ferrocarril transfronterer demanarà més coordinació ferroviària a les administracions tutelars de regionals PTP


Comunicat 09/07/2014
L'aliança d'associacions pel ferrocarril transfronterer demanarà a la Generalitat i les Regions del Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus més coordinació ferroviària
Dissabte es va celebrar una reunió de treball a Figueres
Els propers passos de l'aliança seran reunions amb les administracions responsables del transport ferroviari regional: la Generalitat de Catalunya, el Consell Regional Migdia-Pirineus i el Consell Regional Llenguadoc-Rosselló
El 05 de juliol 2014 es va celebrar una reunió de treball a Figueres de l'aliança d'entitats pel transport públic transfronterer al nord i sud dels Pirineus. A la reunió hi van haver representació de CCOO de l'Empordà, que van fer d'amfitrions de l'acte, la FNAUT (Fédération Nationale des Associations d'Usagers des Transports), de l'Association TGV SUD Territoire - Environnement, de l'Association des Usagers Perpignan - Cerbère - Port-Bou, Association des Usagers Villefranche - Perpignan, de Defensem el Tren de l'Empordà i de la PTP (Promoció del Transport Públic).
Intensificar les accions en favor de la millora del transport públic, particularment el ferroviari, que creua la frontera catalano-francesa en els tres corredors, Portbou-Cervera (via històrica), Figueres-Perpinyà per la Jonquera (Via d'alta velocitat) i Puigcerdà-La Tor de Querol amb connexions amb el tren groc La Tor de Querol-Vilafranca de Conflent d'amplada mètrica.
Demanar una reunió amb Hermeline Malherbe, presidenta del Consell General dels Pirineus Orientals, i persona sensible a les propostes de millora del transport públic.
A curt termini, es farà una proposta de sincronització horària d'horaris de trens regionals (R11, RG1, R3 i TER) per a què la Generalitat de Catalunya i els Consells Regionals del Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus, fent ús de les seves competències, millorin la mobilitat transfronterera.
Organitzar a la tardor una trobada a Puigcerdà per abordar en ampli debat la proposta de convertir Puigcerdà en la ròtula de transport dels tres eixos ferroviaris: Barcelona-Puigcerdà (Renfe), La Tor de Querol- Tolosa (SNCF) i enllaç amb el tren groc fins a Vilafranca de Conflent. Això suposaria que tots els serveis de la SNCF que ara arriben a La Tor de Querol serien prolongats fins a Puigcerdà, els serveis de Renfe acabarien a Puigcerdà i es faria arribar a aquesta vila pirinenca el servei del Tren Groc des de la Tor de Querol. Es convidarà a participar en aquest debat a les autoritats locals i regionals, a les entitats socials i als estudiosos de la mobilitat.
Redactar un dossier sobre totes les propostes d'aquesta Aliança Transfronterera per ser distribuït entre les autoritats, operadors de transport públic i agents socials i econòmics amb vistes a influenciar en les properes conteses electorals del 2015, eleccions regionals a França i municipals a Catalunya.
En el decurs de la reunió s'ha donat a conèixer el gran esforç que la regió francesa de Migdia Pirineus ha fet en la modernització del servei ferroviari fins a 2013, amb una inversió global de 800 milions d'euros, doblant el servei, la qual cosa ha permès incrementar el nombre de viatgers des dels 5 milions anuals de fa un anys fins els 13 milions de 2013, superior a la de tots els serveis regionals de Catalunya.
Comunicat versió web: http://www.transportpublic.org/component/content/article/56-general/1354
Document de treball en PDF: http://www.transportpublic.org/images/pdf/20140705-figueres.pdf