Llibertat pels Presos Polítics Catalans!

Llibertat pels Presos Polítics Catalans!
Jordi Cuixart i Jordi Sánchezt, us volem a casa!

Ampliació dels magatzems del ren de Vallparadís. 28-SET-2017

Ampliació dels magatzems del ren de Vallparadís. 28-SET-2017
Fotografia de l'Ildefons Argemí

***** Comunicat de la Junta de Govern, 2-OCT-2017

***** Comunicat de la Junta de Govern, 2-OCT-2017
_________________________________________________________________________________

Nova Actualització de la Previsió d'Activitats del Club Ferroviari de Terrassa. 16-SETEMBRE-2017

Nova Actualització de la Previsió d'Activitats del Club Ferroviari de Terrassa. 16-SETEMBRE-2017
________________________________________________________________________

AVÍS ALS LECTORS D'AQUEST WEBLOG:

BLOGGER.COM ha introduït modificacions en la configuració de la visualització dels seus blogs.
Aquest canvi us pot produir problemes de visualització.
Us aconsellem que, d'ara en endavant, obriu aquest blog amb el navegador GOOGLE CHROME en substitució del GOOGLE tradicional.
Confiem en que aquesta informació us sigui d'utilitat.
______________________________________________________________________________________________________________________________

22/1/17

*** 75 Anys de tracció a vapor, per Jordi Valero Vilaginés. Crònica de l'Eduard Martínez.

  Fotos i petita crònica de la Conferència d'en Jordi Valero. 

El passat divendres 13 de gener vaig assistir a la conferència sobre els 75 anys de Renfe i la seva Tracció de Vapor a càrrec d'en Jordi Valero i organitzada per l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona. L'acte va tenir lloc al Casal de Barri de Poble Nou de la ciutat.

La conferència està estructurada en tres parts ben marcades. La primera, la situació ferroviària just  quan esclata la Guerra Civil Espanyola amb les diferents companyies privades grans, mitjanes i petites de ferrocarril existents i com són dirigides, tant en el costat nacional com en el republicà. 

Una segona part on ens explica la situació just desprès de la finalització de la guerra, les depuracions i represàlies  que hi ha amb tots els ferroviaris que s'havien significat a favor de la república (que eren la majoria) i la creació de Renfe al 1941 on darrera hi ha el personatge de José Maria Rivero de Aguilar, conegut com "el hombre trenes de Franco". Va ser director general de Renfe des del 1944 al 1951, va dirigir Renfe com una caserna, va impulsar l'Escala Honorífica de FFCC i va crear el conveni de pràctiques de FFCC que va durà fins 1985.

Una tercera part dedicada exclusivament a la tracció Vapor de Renfe que va heretar més de 190 locomotores de vapor de tot tipus. Aquesta part complementada amb unes magnífiques fotos d'aquest època.

I per finalitzar el vapor en les últimes dècades des de l'apagada oficial de la última locomotora de vapor el 23 de juny 1975, on el futur no té molt bona pinta per poder gaudir d'aquestes joies de locomotores de vapor (las poques que queden) tant a Espanya com a Catalunya. Esperem que no sigui així.

Eduard Martínez.
15 de gener del 2017.