***** Reobertura del local del Club Ferroviari de Terrassa

***** Reobertura del local del Club Ferroviari de Terrassa

****** Avís de Reobertura del local

****** Avís de Reobertura del local

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari - Novembre del 2019

Calendari - Novembre del 2019
____________________________________________________________________________________

9/8/19

*** Nova composició pel Cremallera de Núria. Xat del Club Ferroviari de Terrassa.

La nova composició pel Cremallera de Núria.
Xat del Club Ferroviari de Terrassa.
*
Fotografies d'en Bernat Borràs i Xavier Usieto, text a partir de les comentaris i explicacions d'en Bernat Borràs, Xavier Usieto, Toni Vallès i Ildefons Argemí, tots ells, companys i socis del Club Ferroviari de Terrassa.


Dues composicions de trens Stadler del Cremallera de Núria seran traslladades pròximament al Cremallera de Montserrat. Per tal de compensar aquestes baixes, ha arribat al Cremallera de Núria una nova composició ferroviària formada per una locomotora i dos cotxes remolcats.

La locomotora, la H12,  és bimodal amb tracció elèctrica-diesel, anirà situada en un dels extrems de la composició i funcionarà de mode "push-pull", és a dir, fent els trajectes d'anada i tornada sense canviar-la d'extrem.

Per aquesta raó el cotxe remolcat situat a l'altre extrem de la composició disposa d'una petita cabina de conducció per telecomandament de la locomotora. És completament nova i ha estat fabricada per la casa Stadler de Suïssa.


 La màquina H12, sortint dels tallers Stadler i essent carregada al camió de transport
Foto d'en Bernat Borràs.


Descàrrega i encarrilament de la màquina a la vora de l'estació de Ribes Vila.
Foto d'en Bernat Borràs.

La màquina encarrilada.
Foto d'en Xavier Usieto.

Detall de la cremallera de la locomotora
Foto d'en Xavier Usieto.

Els dos cotxes, corresponen a una sèrie que es va començar a construir als anys 1949-50 que es va construir inicialment per a via mètrica i que  posteriorment també se'n va fer sèries per a via normal. Han estat comprats al F.C. MGB Matterhorn Gotthard Bahn i el seu esta de conservació és impecable. 

Trobareu més informació al respecte a aquest llocs web, en alemany:





Enllaç directe al web:



Arribada d'un del cotxe, el Bt 2275 amb cabina, i inici de la descàrrega.
Foto d'en Bernat Borràs.












Procés de descàrrega i encarrilament  del cotxe B 2273, sense cabina, a la vora de l'estació de Ribes Vila i formació de la composició. Els dos cotxes encara llueïxen els colors vermell i blanc originals del FC MGB.
Fotos d'en Xavier Usieto.

 S'espera que els repintin amb els colors blanc i blau del Cremallera de Núria, tal i com s'ha pintat la locomotora.


Videu la composició ja encarrilada maniobrant cap a les cotxeres
Videu d'en Xavier Usieto



Els automotors que seran traslladats a Montserrat seran l'A10 "Noufonts" i l'A11 "Bastiments".

Després dels canvis, el parc mòbil del Cremallera de Núria estarà compost, llavors, per el següent material:

     - Automotor A5 "Puigmal", amb 3 cotxes (central PMR)
     - Automotor A6 "Torreneules"
     - Automotor A7 "Taga"
     - Automotor A8 "Balandrau", amb 3 cotxes (central PMR)
     - Composició 2 cotxes  Sport Wagen amb la locomotora diesel DM6
     - Composició 2 cotxes Matterhorn Gotthard Bahn amb nova locomotora híbrida



Més informació.

Nueva locomotora y vagones para el tren cremallera de Vall de Núria.
*
Modelisme relacionat.

El company i soci, Toni Vallès, expert en la matèria, ens ha informat que s'han reproduït els següents trens:

Iguals als cotxes adquirits:

     - BEMO en via mètrica, FC MGB:




Relacionats amb els cotxes adquirits, derivats de la mateixa sèrie original:


     -  LLIPUT en HO, cotxe per a via UIC de la SBB-CFF-FFS






    - MÄRKLIN en HO, cotxe per a via UIC de la SBB-FFS Leichtstahlwagen:



 *