XXIV Trobada de Modelistes i Vaporistes. Festa Major de Terrassa 2019. Cartell

XXIV Trobada de Modelistes i Vaporistes. Festa Major de Terrassa 2019. Cartell

XXIV Troabada de Modelistes i Vaporistes. Festa Major de Terrassa 2019. Programa

XXIV Troabada de Modelistes i Vaporistes. Festa Major de Terrassa 2019. Programa

(Continuació)

(Continuació)
____________________________________________________________________________________________________________________________________

Previsió d'activitats pel 2019 - Actualització del 2-MAIG-2019

Previsió d'activitats pel 2019 - Actualització del 2-MAIG-2019
________________________________________________________________________________

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari - Juny del 2019

Calendari - Juny del 2019
___________________________________________________________________________________________

19/5/19

*** Reparació de via, als FGC. 2a Part. Roberto Hernández.



Reparació de via, als FGC.
   
Substitució d'un tram de via.
Procés de soldadura de carril mitjançant el sistema alumino-tèrmic.
Metro del Vallès, estació de Plaça Molina.
  
2a Part.

Text, fotografies i videus de,
Roberto Hernández
Empresa VILOR
Agent d'Infraestructures i Pilot d'ADIF.
Responsable de Brigada, Encarregat de Treballs i Protector de Vies,
dels FGC i dels FGV.


Soldadura

Se enciende la carga y se produce la reacción, fundiéndose el metal que rellena el hueco entre los carriles






(En Toni Vallès assenyala que:

"El material de soldar, motlles de sílice o similar i el combustible el fabrica Railtech i Compin Ferroviària. Empresa francesa que te fabrica a Sant Vicenç de Castellet en una antiga nau tèxtil que està a la vora del pont de la Renfe/Llobregat que es veu des de l'autopista. Jo hi he estat i m’han explicat tot el procés. Es interessant veure com es fa el material, especialment els motlles per a cada tipus de via. I n'hi ha moltíssims.")

Una vez dejado el tiempo de enfriado que marca cada fabricante, soecoloca lo que se denomina cortamoños.  Esta máquina corta la colada sobrante.



Una vez cortada, se deja enfriar un poco más.



Y se termina de retirar el material sobrante con una radial y con maceta y escarpa.




Luego se procede al esmerilado.






Se arropa con balasto.


Y por último se firma la soldadura por parte del soldador homologado.





Pone sus iniciales y la fecha troqueladas.

Fijarse que el carril en el alma, tienes unos relieves: es un código que determina el fabricante, tipo de carril, fecha de fabricación e inicio de la barra.


Fi del reportatge.


*** Reparació de via, als FGC. 1a Part. Roberto Hernández.

Reparació de via, als FGC.
   
Substitució d'un tram de via.
Procés de soldadura de carril mitjançant el sistema alumino-tèrmic.
Metro del Vallès, estació de Plaça Molina.
  
1a Part.

Text, fotografies i videus de,
Roberto Hernández
Empresa VILOR
Agent d'Infraestructures i Pilot d'ADIF.
Responsable de Brigada, Encarregat de Treballs i Protector de Vies,
dels FGC i dels FGV.


1 - Introducción.

Cómo se detecta un carril dañado? En el caso de FGC, en Metropolitano, todas las noches pasan revisándolos. También cuando se va a hacer otros trabajos si se ve algo raro, avisamos, etc O los maquinistas si es algo que se ve a simple vista.

2 - La maquinaria pesada.

Esa dresina es específica para cambiar carril. Lleva una grúa en la plataforma central (entre las cabinas) y si os fijáis, en los laterales de las cabinas tiene un hueco para transportar los carriles sin perder gálibo de la máquina.



Fijaros debajo de las luces.



3 - El proceso, paso a paso.


Los trabajos consistieron en cambiar un trozo de carril (cupón) que estaba dañado por otro nuevo.

Es un proceso de cuponado, de ahí que se tuviera que soltar un tramo de vía con el mosquito y hubiese que cortar con la tronzadora. Se realizaron dos soldaduras.


Trabajos previos.

Lo primero, antes de empezar a trabajar es protegernos y en la vía se hace con señales.


Y con los calces / útil de shuntado. 


Lo primero es cortar el carril dañado a ambos lados del problema (en este caso 18 m).

La medida viene dada porque dependiendo de la configuración de la línea, tiene que haber una distancia mínima entre soldaduras.

Se puede dañar por un frenazo o por un accidente pero en este caso no estaban dañados los 18 metros.

Era una fisura puntual, pero entre soldaduras se decidió que hubiese 18 metros.

No podía haber menos, por la velocidad, por ser curva, saturación de la línea, etc.



Una vez cortado el carril, se sueltan las fijaciones (foto y vídeo).






Una vez colocado el cupón nuevo, se prepara las soldaduras (primero una y luego otra).


Si el cupón es una pieza curva, con la misma dirección a la traviesa, ésta la va cogiendo. Aunque parezca mentira, el carril es muy dúctil  lateralmente.





Se coloca y enmasilla el molde para que no queden huecos entre el carril y el molde.


Y se calienta el molde con propano para que no tenga humedad.



*
Fí de la 1a part.
Continuarà.

Baixa incidència de la vaga als FGC en la darrera jornada d’aturades de la setmana

Baixa incidència de la vaga als FGC en la darrera jornada d'aturades de la setmana

Els usuaris s'han reduït un 4,6% en comparació amb un divendres normal
Els maquinistes reclamen millores en formació i salut laboral

Baixa incidència de la vaga d’FGC en la primera de les aturades de la setmana

Baixa incidència de la vaga d'FGC en la primera de les aturades de la setmana

Baixa incidència de la vaga d'FGC en la primera de les aturades de la setmana

Una setmana de vaga als ferrocarrils amb el 50% de serveis mínims

Una setmana de vaga als ferrocarrils amb el 50% de serveis mínims

L'aturada ha estat convocada pel sindicat de maquinistes Semaf i també està prevista per als dies 20 i 27 de maig
Es garanteix el 50% del servei de trens de 7h a 9h i de 17h a 19h

TV3 prepara una docusèrie sobre els Ferrocarrils de la Generalitat

TV3 prepara una docusèrie sobre els Ferrocarrils de la Generalitat
L'espai, presentat per Enric Lucena, commemorarà els 40 anys de la companyia

Enllaç a la notícia: