Circulacions al F.C. de Vallpardís. 6-OCT-2019

Circulacions al F.C. de Vallpardís. 6-OCT-2019

***** Nou comunicat sobre les obres a la seu social del Club

***** Nou comunicat sobre les obres a la seu social del Club

Nou Avís de tancament de la seu social del Club

Nou Avís de tancament de la seu social del Club
_______________________________________________________________________

15a Fira Ferroviària MATARÓTREN 2019

15a Fira Ferroviària MATARÓTREN 2019

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

Calendari - Octubre del 2019

Calendari - Octubre del 2019
____________________________________________________________________________________

9/8/19

*** Nova composició pel Cremallera de Núria. Xat del Club Ferroviari de Terrassa.

La nova composició pel Cremallera de Núria.
Xat del Club Ferroviari de Terrassa.
*
Fotografies d'en Bernat Borràs i Xavier Usieto, text a partir de les comentaris i explicacions d'en Bernat Borràs, Xavier Usieto, Toni Vallès i Ildefons Argemí, tots ells, companys i socis del Club Ferroviari de Terrassa.


Dues composicions de trens Stadler del Cremallera de Núria seran traslladades pròximament al Cremallera de Montserrat. Per tal de compensar aquestes baixes, ha arribat al Cremallera de Núria una nova composició ferroviària formada per una locomotora i dos cotxes remolcats.

La locomotora, la H12,  és bimodal amb tracció elèctrica-diesel, anirà situada en un dels extrems de la composició i funcionarà de mode "push-pull", és a dir, fent els trajectes d'anada i tornada sense canviar-la d'extrem.

Per aquesta raó el cotxe remolcat situat a l'altre extrem de la composició disposa d'una petita cabina de conducció per telecomandament de la locomotora. És completament nova i ha estat fabricada per la casa Stadler de Suïssa.


 La màquina H12, sortint dels tallers Stadler i essent carregada al camió de transport
Foto d'en Bernat Borràs.


Descàrrega i encarrilament de la màquina a la vora de l'estació de Ribes Vila.
Foto d'en Bernat Borràs.

La màquina encarrilada.
Foto d'en Xavier Usieto.

Detall de la cremallera de la locomotora
Foto d'en Xavier Usieto.

Els dos cotxes, corresponen a una sèrie que es va començar a construir als anys 1949-50 que es va construir inicialment per a via mètrica i que  posteriorment també se'n va fer sèries per a via normal. Han estat comprats al F.C. MGB Matterhorn Gotthard Bahn i el seu esta de conservació és impecable. 

Trobareu més informació al respecte a aquest llocs web, en alemany:





Enllaç directe al web:



Arribada d'un del cotxe, el Bt 2275 amb cabina, i inici de la descàrrega.
Foto d'en Bernat Borràs.












Procés de descàrrega i encarrilament  del cotxe B 2273, sense cabina, a la vora de l'estació de Ribes Vila i formació de la composició. Els dos cotxes encara llueïxen els colors vermell i blanc originals del FC MGB.
Fotos d'en Xavier Usieto.

 S'espera que els repintin amb els colors blanc i blau del Cremallera de Núria, tal i com s'ha pintat la locomotora.


Videu la composició ja encarrilada maniobrant cap a les cotxeres
Videu d'en Xavier Usieto



Els automotors que seran traslladats a Montserrat seran l'A10 "Noufonts" i l'A11 "Bastiments".

Després dels canvis, el parc mòbil del Cremallera de Núria estarà compost, llavors, per el següent material:

     - Automotor A5 "Puigmal", amb 3 cotxes (central PMR)
     - Automotor A6 "Torreneules"
     - Automotor A7 "Taga"
     - Automotor A8 "Balandrau", amb 3 cotxes (central PMR)
     - Composició 2 cotxes  Sport Wagen amb la locomotora diesel DM6
     - Composició 2 cotxes Matterhorn Gotthard Bahn amb nova locomotora híbrida



Més informació.

Nueva locomotora y vagones para el tren cremallera de Vall de Núria.
*
Modelisme relacionat.

El company i soci, Toni Vallès, expert en la matèria, ens ha informat que s'han reproduït els següents trens:

Iguals als cotxes adquirits:

     - BEMO en via mètrica, FC MGB:




Relacionats amb els cotxes adquirits, derivats de la mateixa sèrie original:


     -  LLIPUT en HO, cotxe per a via UIC de la SBB-CFF-FFS






    - MÄRKLIN en HO, cotxe per a via UIC de la SBB-FFS Leichtstahlwagen:



 *


El metro serà 100% accessible l’any 2024

El metro serà 100% accessible l'any 2024

Un 92% de les estacions estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda
En queden cinc pendents de projecte

Adif adjudica les obres d’instal·lació de noves tanques per a protegir les vies a Montcada i Reixac




Adif adjudica les obres d'instal·lació de noves tanques per a protegir les vies a Montcada i Reixac

Els treballs d'implantació duraran uns cinc mesos i aspiren a evitar actes vandàlics i millorar la seguretat







Inversió de 680.000 euros per instal·lar tanques a les vies del tren a Montcada

La seguretat a l'entorn de les vies del tren a Montcada i Reixac es reforçarà amb la instal·lació de noves tanques. Adif ha adjudicat els treballs per a la col·locació de 2.616 metres de tanques...




*** Final sense data per a la Sagrera. Ampliació.

Final sense data per a la Sagrera

Les obres avancen a bon ritme des de la represa el 2018 i se n'ha executat el 40%
Les vies de la línia del Maresme es col·locaran a mitjan 2020
La complexitat dels treballs fa difícil preveure'n l'acabament



La Sagrera: deu anys de vergonya

L'obra de la Sagrera, tot i haver-se descartat gran part del projecte inicial, no és menor. Però, que una dècada després  de l'inici de les obres del projecte aprovat finalment, només se n'hagi...

Un tren avariat a l’Aldea deixa atrapats 50 viatgers

Un tren avariat a l'Aldea deixa atrapats 50 viatgers

Una cinquantena de passatgers van quedar atrapats en un tren de Renfe que es va avariar ahir a la nit entre el nucli de Camp-redó, a Tortosa, i l'estació de l'Aldea. Protecció Civil va activar la...

Talls parcials a les línies 2 i 5 del metro

Talls parcials a les línies 2 i 5 del metro

Les línies 2 (lila) i 5 (blava) del metro de Barcelona estan parcialment tallades a causa d'obres de manteniment i a la construcció de la nova estació Ernest Lluch, unes aturades que se sumen als...

Serveis mínims del 40% a Rodalies i del 78% en els AVE-Llarga Distància en la vaga parcial de dimecres a Renfe


Serveis mínims del 40% a Rodalies i del 78% en els AVE-Llarga Distància en la vaga parcial de dimecres a Renfe

Les aturades seran de quatre hores al migdia i de quatre al vespre




Els serveis mínims es compleixen amb "normalitat" durant el primer dia d'aturades parcials de Renfe convocades per la CGT

A l'estació de Sants s'han registrat algunes cues per demanar informació
El sindicat els considera "abusius"




Una altra vaga provocarà aturades parcials a Renfe 

A rodalies circularan el 40% dels trens entre les 12 h i les 16 h i les 20 h i les 24 h
La resta del dia hi haurà servei normal



*** Adif comença la via d’ample internacional a Martorell



Adif comença la via d'ample internacional a Martorell

Adif començarà, a partir del mes d'agost, les obres per implantar la via d'ample internacional entre Castellbisbal i Martorell. Aquesta actuació té un pressupost de 64,1 milions d'euros i ha...