Comunicats - Activitats - Notícies - Enllaços - Modelisme - Biblioteca - Hemeroteca - Videoteca

Comunicats -  Activitats - Notícies - Enllaços - Modelisme - Biblioteca - Hemeroteca - Videoteca
_______________________________________________________________________________________________________________________________________

Llibertat Presos Polítics

Llibertat Presos Polítics
________________________________________________________________________________________

4/4/20

Visites virtuals als tresors ferroviaris dels nostres socis/es. Vocalia d'Activitats.


Malgrat que estem confinats, des de la Vocalia d'Activitats de la Junta del Club Ferroviari de Terrassa, han proposat als seus socis/es poder realitzar unes visites virtuals per tots els tresors ferroviaris que tots tenim a casa nostre.

Des de la maqueta, a material a escala, documents ferroviaris, gorres, llibres... tot serveix per gaudir una estona de la nostra afició ferroviària.

17 socis són de moment els participants d'aquesta innovadora activitat. Cada dia penjarem las fotografies i vídeos del soci que li toca. Ho podreu seguir en aquest Butlletí del Club, 
al grup de facebook,
i també al Instagram Club Ferroviari de Terrassa,
Moltes gràcies.
Edu Martínez.


Transport públic gratuït sota control policial


Transport públic gratuït sota control policial

Per accedir a busos i metros caldrà validar el bitllet, però no es marcarà
Renfe obrirà els torns de pas als viatgers

Tren de Rodalies de Catalunya. Simulació ferroviària. Pol Roig

Rodalies de Catalunya.
U.T. 446, sota una bona nevada.
Simulació ferroviària.









Fotos del "Open Rails".
El ruta s'anomena "Larga distancia" i va des de Madrid Atocha fins Bilbao Abando.

Entitats de defensa del patrimoni lluiten per salvar una estació de tren històrica al Baix Llobregat

Article de la Directa, que parla de l'acte del passat 18 de gener a l'estació de Sant Feliu del Llobregat, en el qual s'esmenta la participació del Club ferroviari de Terrassa i s'entrevista al nostre company i soci, Edu Martínez.

Patrimonio invisible del tramo cerrado entre Salou y Hospitalet de l’Infant. Edu Martínez

 Article del weblog  del company i soci Eduard Martínez, "Divulgando Patrimonio Ferroviario", dedicat al patrimoni ferroviari que ha quedat en el tram de Salou a l'Hospitalet de l'Infant, després del seu tancament.


Patrimonio invisible del tramo cerrado entre Salou y Hospitalet de l’Infant


Siempre es una mala noticia cuando cierra un tramo de línea ferroviaria en pleno siglo XXI, aunque sea por la construcción de una variante.
El pasado 13  de enero del 2020, el último tramo de vía única del llamado corredor del mediterráneo pasaba a la historia. Este anacronismo de vía única ferroviaria en el siglo XXI, contaba con 39 kilómetros pegados en su mayoría a la costa entre Vandellós y Salou.
La nueva variante tiene 64,1 kilómetros, en ancho ibérico con traviesas polivalentes compatibles al ancho internacional. Una obra con más de 15 años de retraso, pues la previsión de inauguración era para el 2005 y con una inversión total de unos 700 millones de euros, un importante tanto por ciento provenientes de fondos europeos.
Una de las partes más negativas de esta obra es la desaparición de la estación de Salou i Mont-roig del Camp y el alejamiento de los núcleos urbanos de la de Cambrils y Hospitalet de l’Infant.